söndag 28 februari 2010

Dammsugartårta och 16-åring!


Idag för 16 år sedan föddes Emma, en stor bebis på 4985 gram och det kan man inte tro när man ser henne nu! Så idag har vi firat med tårta och Emma har bakat 3 sorters fikabröd (väldigt goda) och gjort tårtan tillsammans med pappa. Storebrorsan skjutsade henne till Coop för att köpa hårfärg, så snart behöver inte Roger och jag göra nånting här hemma...Jodå, det finns massor att göra ändå, men lite skönt är det att vi kan hjälpas åt. Allra helst som jag drabbats av nån sorts trötthet, så det känns som jag blivit klubbad i huvudet. Men nu ska jag inte tråka ut er med det.

Kan inte fatta att våra barn börjar bli så stora: Daniel 19 1/2, Emma 16 och Anton snart 8 år. Måste ju betyda att jag börjar bli gammal...Fast jag är egentligen inte rädd för att bli äldre, det är ju bara en siffra. Har varit mamma i lite över mitt halva liv nu!

Anton blev som tur är inte sjuk tidigare i veckan, verkade ju då som att något var på gång. Men jag tror att han precis som jag, inte är van vid tempot vi haft ett tag. Så en vilodag emellanåt är nog ett måste för Anton ibland. Lätt att glömma när han verkar så pass pigg, men tyvärr kommer det lite surt efter. Men vi jobbar på att orka mer och det blir bättre, sakta men säkert.

Får lite dåligt samvete när fler än förut skrivit kommentarer sista veckan; jag har ju tidigare försökt att svara ibland på kommentarer, men nu har jag inte riktigt hunnit med tyvärr, men jag läser dom och blir SÅ glad. Ska försöka bättra mig, för jag vet själv att det kan vara kul att få gensvar när jag kommenterar på någon annans blogg.

Bra ide förresten, med en egen blogg till Anton, vi ska fundera lite på det, han vill det tror jag!

1 kommentar:

Anna sa...

Hej! Jo det stämmer att vi arbetat tillsammans för säkert 20 år sedan! Hittade till din blogg via Annas Anatomi. Trumresan ska bli spännande! Berättar mer om den i min blogg. Såg med att dom har healing och annat spännande och även olika kurser och cirklar. Jag är väldigt intresserad av sådana saker och även tarot mm. Sköt om er!!! Kram Anna