söndag 21 februari 2010

Snö, nattpass och tigrar...

Foto på en tiger på Kolmården, när vi var där med Barncancerföreningen i sep-09.

Har nattpasset igen...skojar bara...vaknade och hade dundermigrän och nu kan jag inte sova. Stod i fönstret nyss och spanade på en bil, som hade jätteproblem att komma iväg på vår gata. Jobbigt, åker man iväg nu ska man troligtvis arbeta eller nåt och har säkert en tid att passa. Till slut kom han/hon iväg i alla fall. Börjar bli riktigt less på den här snön nu, men man kan ju heller inte göra så mycket åt det, vädret är ju som det är...Våran promenad till farmor och farfar har inte blivit av pga det, synd när Anton vill träna benen.

Nästa vecka har vi ganska mycket inplanerat, några besök på sjukhuset, träffa min syster och Rogers barndomskamrat med familj och så fyller ju storasyster 16 år. Ska även försöka hälsa på på fritids en stund, Anton och jag. Det blir också en omställning, Anton har ju inte gått på fritids på snart 11 månader...Skönt med mycket saker att göra, tiden går lite snabbare då, sen kan man inte vara säker på att allting blir av, beror på dagsformen.

Imorgon (måndag) blir det dagvården som vanligt. Hoppas vi träffar Antons nya kompisar med trevliga mammor där! Emma är pysselsugen och ska kanske följa med , bra för både henne och Anton att vara där tillsammans. Vi får se hur det blir.

Håller på och funderar på hur man skulle kunna göra något sen, när allting lugnat sig lite, för alla sjuka barn. Som det är nu, kämpar jag ju med att hålla "huvudet ovanför vattenytan", men lite längre fram...tänka/fundera kan jag ju i alla fall nu. Så synd att det inte finns någon lokal barncancerförening i E-tuna/Södermanland tex. Såg förresten i tidningen att Parken Zoo ska skänka 30 gosedjurstigrar till barnavdelningen på sjukhuset, nu när dom inte ska ha riktiga vita tigrar kvar i djurparken. Såna initiativ gillar jag!

Dags att försöka sova några timmar...

Inga kommentarer: