fredag 19 februari 2010

Torsdag.

Kolasås, Anton och Ådi myser i sängen.

Dagen började lite tumultartat med diskussioner kring skolan (med Anton), storasyster på väg att bli sjuk och storebror kom hit och var "bekymrad" över andra saker (hade inte sovit en blund). Då kan man skatta sig lycklig att man "bara" har 3 barn och inte 8-10 st, som Familjen Annorlunda som visas på tv. Fast just då tänker man inte så. Konstigt att jag inte är helt gråhårig vid det här laget, som jag grubblar och oroar mig. Tur det finns hårfärg...

Nåväl, det löste upp sig och vi gjorde en liten deal med Anton, så nu blir det en stund skola imorgon istället. Det finns lite orsaker till att det går knöligt just nu, men jag vill inte gå in närmare på det.

Fortsättningen på dagen blev bättre, vi tog en liten runda till Strängnäs. Skönt att komma iväg, även om det inte alls var länge, men vi behövde det...

Dagens glädje: Anton föreslog att vi ska gå på promenad till farmor och farfar i helgen, för han vill träna upp benen. Härligt, tycker jag!

Dagens tråkighet: Emma är fortfarande dålig, hoppas det inte blir influensa av det. Alltid är nån i vår familj som är sjuk lagom till/eller på sportlovet. (Fast för oss känns det knappt att det är lov på gång, när det inte är jätteordning på tillvaron.)

Just nu ligger Anton bredvid mig i sängen och sover, med Våfflan, Simon, Kolasås och Ådi, några av gosedjuren som varit och är hans trygghet, tröst och kärlek under hans jobbiga "resa".

Inga kommentarer: