måndag 16 augusti 2010

Vilomåndag.

Idag tog vi en "baravaradag" eller rättare sagt, Anton fick en vilodag och jag har hunnit med lite vettigt också. Tyvärr började Antons dag med illamående, men fick illamåendetablett och har nu ätit en portion baconsås. I morgon har vi tandläkarbesök och så ska vi hälsa på Antons klasskompis en stund, så jag hoppas han mår bra då.

Måste bara berätta att Anton var så himla duktig, när vi var hos tandläkaren i fredags. Ett till steg åt rätt håll! Jag hoppas det ska gå lika bra imorgon. Han var även så duktig när vi var på en kontroll på barnavdelningen igår för att kolla upp hans högra pekfinger, som helt plötsligt svullnade och blev rött och ömt. Läkaren trodde att det var ett insektsbett, hellre det än att det var bakterier i det, som vi var bekymrade för. Idag ser det bättre ut. Skönt! (Men det kändes märkligt att vara där igen, Roger hade inte varit där sedan i november, så för honom kändes det nog extra konstigt. Anton och jag har ju hälsat på en kompis ett par gånger, sedan dess.) Var trevligt att träffa några ur personalen också och att dom var så "tjenis" med Anton fortfarande . Vi har ju ändå spenderat många timmar på barnavdelningen. Blev lite "tillbakatankar" ...igen... tror det är ofrånkomligt, men också lite bearbetning för både Roger och mig. Även om det är jobbigt att tänka tillbaka på allt som varit där, så är det skönt att kunna se på det i backspegeln i alla fall. Och hoppas att allt sånt ska förbli där!!!

Inga kommentarer: