måndag 9 augusti 2010

Bra måndag!


Hittills har den här dagen varit riktigt bra. Började dagen med ett telefonsamtal till John-Bauer gymnasiet och fick då veta att Emma kommit in på den linje hon valt. Så skönt, hon har varit första reserv och vi har väntat sen slutet av juni på att få veta om hon kommit in...Grattis Emma!

Sen tog vi en tur för provtagning på sjukhuset. Lite tomt på "lekis" idag, lilla Frida går så sällan nu och Antons andra kompis ligger tyvärr inlagd, men honom träffade vi på utanför entren, när han skulle hem på lite permis. Märktes att Anton blev glad då, från att ha varit lite dämpad...Emil hade fått en av de vita gosedjurstigrarna, som jag skrivit om tidigare; Parken Zoo har skänkt dessa till sjukhuset. Härligt att se att barn får glädje av dom! När vi skulle hem fick Anton sitta på Emmas cykel och Emma och jag gick. Också skönt! Anton var jätteduktig och gick rätt så mycket ändå. Han har lite dålig ork nu när han äter och sover så lite, tyvärr. Så minsta lilla är framsteg för oss.

Nu är han iväg och leker med en kompis och det har blivit lite dåligt av den varan i sommar; många har varit bortresta, varit på landet osv. Men han har dessutom inte orkat så mycket heller, till skillnad mot ett tag i våras när han höll i gång oavbrutet. Så nu hoppas jag att det ska funka bra! Vi ska även ge oss på lite skolarbete sen. Åh, vad jag gillar rutiner märker jag, men ett stort plus är ju att så mycket flutit på bra idag.

Gärna flera såna här dagar, tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med en bra dag. Det är ni värda. Jag är verkligen glad för Emmas skull! Grattis!Kram

Anna sa...

Härligt med såna dagar som flyter på, de är guld värda!!! Kramar från Anna