söndag 22 augusti 2010

Söndag.

Alex-blivande speedwaystjärna hoppas vi!
Sista bilden på min pappa, på tomten till sin älskade sommarstuga.

Idag har vi hunnit med både det ena och det andra. Först var vi till Gröndal och för att titta på Alexander, när han hade speedwayträning. Där träffade vi även Emil, så vi fick se både Alex och Emil köra, jättekul! Dom var så duktiga båda två och såå gulliga när de körde runt. (Fast att de var gulliga sa jag förstås inte till dom, tror inte att det är vad de vill höra, utan att dom var duktiga.)

Sen tog vi en tur till Lager 157 och shoppade lite kläder. Alltid roligt att shoppa, jag "fick mig" en tunika, armband och nya örhängen. Inte helt fel! (Och bra priser dessutom.)

Nu har vi grillat (troligtvis sista gången för i år) och är mätta och belåtna. Snart dags för Anton att duscha och sen "operation läggning" hmm...Lär väl ta en stund...

Såna här trevliga dagar som idag vill jag gärna ha lite oftare! Men i morgon börjar allvaret, Emma börjar gymnasiet och Anton andra klass. Sen blir det en sväng till sjukhuset för provtagning.

Idag är det förresten 10 år sedan min pappa hastigt dog när han var på en speedwaymatch, kom på nu så här i efterhand att det var konstigt att vi just idag var på speedwaybanan...Vi brukar aldrig vara där annars nu för tiden...(Dock var vi inte samma plats han dog på, där banan låg då är det nybyggda villor nu.)

Tyvärr hann min pappa inte träffa Anton, men jag är glad över att Daniel och Emma hann träffa sin morfar!

1 kommentar:

Anna sa...

Vad konstigt att ni just var på en speedwaybana igår när det var 10 år sedan din pappa gick bort! Hoppas att det gick bra för Anton i skolan idag!!! Kram Anna