söndag 29 augusti 2010

Sagostigen.

Rita Prick. Bilden är från hennes hemsida.

Hopp, hopp!
Mysig promenadstig.
Prinsen på väg till Törnrosa.
Hans och Greta. Och häxan i ugnen...
Denna stugan med Rödluvan och vargen minns jag bäst från när jag var barn.
Roger och Anton. (Det rosa slottet i bakgrunden är prinsessan på ärtens.)
Så här ser de små stugorna ut, som man tittar in i. Geten i sagan om arbetsbytet (?) står på taket.
Askungeprinsens slott.

Igår lyckades vi komma iväg till Sagostigen, för att titta på tant Prick/Rita Prick när hon uppträdde där med sin teaterföreställning Askungen. Hon är verkligen duktig och rolig, men det vet vi ju sen förut, när vi träffat henne på sjukhuset. Kul att se henne uppträda utanför lasarettets väggar!

För övrigt (tycker jag) är ju Sagostigen för lite mindre barn än Anton, men vi hade några mysiga timmar när vi strosade runt i det fina vädret. Han gillade studsmattorna/hoppborgen/klätterväggen mer än själva stigen. Medans jag gick där och upplevde barndomsminnen...

2 kommentarer:

MimiLi sa...

Ååååååh!!! Jag känner igen mig! Jag tror att jag har gått den där stigen när jag var liten! Har för mig att man fick gå över en bro också, som Bockarna bruse... Fina härliga bilder!!!

Camilla sa...

Du har säkert varit på där, för det finns en bro med bockarna bruse, som det pratas under. Det var mysigt att strosa runt på Sagostigen! (Men jag njöt nog mest av oss tre att göra det...) =)