torsdag 26 augusti 2010

Läget just nu.

I Uppsala för snart ett år sedan, den nedre bilden för någon vecka sedan.
Visst är han snygg i pappas glasögon?! Ser klok ut, tycker jag...fast jag är ju lite partisk =)

Dagarna rullar på... Skolan är igång för både Emma och Anton och det flyter på bra. Men det är en väldigt trött familj på kvällarna. Fast hellre det än motsatsen... Anton går inte helt än, men kämpar på det han orkar och är så nöjd när han klarar saker...och jag...och fröken! Jag är så glad att just hon är hans lärare! Igår hade Anton gympa för allra första gången någonsin, han och jag fick oss en liten rundvandring i gymparegionerna. Bra att vara förberedd inför nya saker.

Nu börjar även almanackan fyllas på med möten osv. och det känns bra, så vi lättare kan "komma vidare" med en del bekymmer, eller "komma ifrån" är ett bättre ord. Imorgon ska vi till dietisten, jag hoppas vi får några bra råd, så Antons viktminskning stoppas. Någon rund kille lär han nog inte bli, Antons storebror har aldrig varit det och då har inte Daniel drabbats av sån svår sjukdom som Anton heller. Ja, och Emma har inte heller ett gram fett för mycket på kroppen. Men vi vill ju INTE att han ska gå ner mer i vikt, för var ska krafterna då komma ifrån?! Fokus på sakerna man bekymrar sig för flyttas, men i grund och botten har ju allt med varann att göra.

Men i det stora hela känns tillvaron ganska ok just nu. Håll tummarna för att det fortsätter så här!

Har hittat ett nytt citat som jag tyckte var bra:
-----------------------------------------------------------------
"Oron befriar aldrig morgondagen från sorg, den suger bara musten ur nuet." (A.J. Cronin)
-----------------------------------------------------------------
Oron tar ju inte bort sorgen över något, men oj, vad energi den slukar. Önskar bara att jag skulle kunna följa citaten/ordspråken bättre, men min oro har ändå ändrat skepnad. Jag oroar mig inte riktigt för samma saker längre nu som för 1 1/2 år sedan...

PS. Såg ni förresten Fångarna på fortet? Alla vinnarna valde att skänka vinsten till Barncancerfonden. Fantastiskt! Alla pengar behövs och det är inte okej att den fjärde stolen är tom (ni vet vilken tv-reklam jag syftar på, antar jag) ! DS.

Inga kommentarer: