söndag 4 april 2010

Påskafton och påskdagen.

Med facit i hand kan jag konstatera att påskafton-10 blev betydligt bättre än -09, dumt att ens jämföra egentligen...

Min bror fyllde 50 år, så vi var där på god mat och trevligt sällskap och mycket skratt. (Om nu han är 50 så måste det betyda att jag börjar bli äldre, kan det vara möjligt? =))

Stod länge och tittade på Anton, när han spelade fotboll med de andra barnen på kalaset, han såg så lycklig ut och det värmde mitt hjärta...jättemycket! Och vilken skillnad mot när min bror fyllde förra året, då blev vi tvungna att åka hem, för att Anton fick så ont i höften av sitt fotbollsspelande.

Och även om vi hade såå trevligt, så är jag inte van vid såna tillställningar längre, är väl en process det också. Hade några intressanta diskussioner med min brors kompis och han kom med så bra frågor och kommentarer omkring Anton och vår situation. Det kändes så bra för många är rädda att prata (tror jag) eller har svårt att sätta sig in i hur vi har det. Men han förstod väldigt bra och då har han överhuvudtaget inte varit i vår sits, han har heller inga egna barn, men det är ju faktiskt inget mått på hur medkännande man är.

Idag har vi varit ute på Eskilstunas gator och tittat på amerikanska bilar som är en av Antons passioner och spanat efter farmor och farmor i sin bil. Kul, men även om det var strålande sol, så var det ändå kyligt i luften, MEN jag är så glad att vi kan göra såna där saker så då får det väl vara lite kallt.

Imorgon är det ny vecka igen, det går så fort. Vi har en del inplanerat, dagvården på tisdag och Uppsala onsdag och torsdag och lite andra saker också av lite roligare art.

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej! Det låter som en bra helg! Förresten, fick du mitt svar förut ang din fråga om vi jobbat ihop? Hoppas ni får en bra vecka!!! Kram Anna

Carina sa...

Ja, visst var det trevligt att fira "Gubben". Mycket skratt blev det! Så roligt också att se att Anton är så pigg nu!
Kramar till er alla!

Camilla sa...

Anna: Jag såg ditt svar på om att vi jobbat ihop, men det tog ett tag. Var jobbar du nu? Jag är kvar på samma ställe, en inventarie alltså... Kram Camilla.

Carina: Vi är så glada att Anton är piggare nu, men fortfarande blir han rätt trött efter han hållit igång i 180...Kram Camilla.