onsdag 28 april 2010

Många måsten.

Har bestämt mig att jag ska fortsätta skriva trots att det kändes motigt igår. Jag tycker ju om det. Fast just nu borde jag sitta framför pappershögen istället. Har viktiga papper som måste till försäkringskassan snarast. Dom är så krångliga att fylla i bara. Kanske måste ringa till min handläggare och få lite hjälp. Tur att vi fått en bra sådan! Tyvärr är det inte lätt att nå varken henne eller andra myndighetspersoner osv. per telefon. Det verkar vara mail som är tidens melodi...

Väntar även på att en person ska ringa om Antons nya medicin. Vet inte riktigt vart det stannat av. Jag vet att Antons läkare på dagvården skickat akutremiss för två veckor sedan, så det är INTE där det "stannat av". Vet också att Kicki jobbar på med det här. Hoppas, hoppas, hoppas att vi får veta nåt idag. Jag är så trött att stå på samma fläck och stampa. Väldigt frustrerande! Men det finns säkert nån rimlig orsak=positivt tänkande.....

Väntar också på att min lilla kille ska komma igång för dagen. Han var vaken ett tag i natt, så jag har inte hjärta att "bråka" med honom. Sömnsvårigheterna kan höra till dom också tydligen. Vi ska få prova ett täcke som är bra vid sömnproblem. Låter intressant, har inte hört talas om det förut!

Nåja, dags att ta tjuren vid hornen och ta itu med pappersgörat. Kanske bara en liten, liten sväng in på Facebook först...=)

8 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Vad är det för täcke? Är det ett sånt där med bollar i?
Å bra att du beslutat att fortsätta blogga. Det är terapi. Dom som tycker du skriver om för vardagliga saker får väl sluta läsa! Alla dagar innehåller inte nåt särskilt, men det kan vara skönt att få dom på pränt ändå!
kram

Anna sa...

Hej! Jag är glad att du vill fortsätta blogga! Men skriv bara när du orkar. Vad är det för täcke ni ska prova? Får ni låna det som hjälpmedel?? Hoppas det gick bra med alla papprena...Kram Anna

Lotta Lagerström sa...

Hej på er! Jag vet att ni gör mig glad och jag råkar också veta, även om jag inte vet så mycket, att täcket med bollar i heter just bolltäcke. Det är många som tycker att de får ett lugn i kroppen av det och att sömnen blir bättre. Täcket kan man få låna som hjälpmedel. Som vanligt har jag fått hjälp med att skriva.
Kram Banan från Tant Prick!

Helén, Fridas mamma sa...

Hej Camilla!
Jag förstår precis vad du menar vad gäller bloggen! Jag var ju med.... Din blogg är en bra uppdatering vad gäller Antons cancer och hur han mår för dagen, det räcker! Jag tycker att du gör ett bra jobb med den, men det krävs inte så mycket för att man ska tappa orken så att det känns som att vara tillbaka på ruta ett.. Får se om vi kommer på måndag, enl dagvårdspersonalen var Fridas värden bra, så vi skulle inte behöva komma förrän den 10 maj, men idag ringde dom från dagis, Frida hade ont i örat och ont i magen. Hostar gör hon också, som vanligt.... Så vi kanske kommer på måndag ändå!

Många styrkekramar från Helén

Lotta sa...

skickar en kram och hoppas täcket fungerar!
Du gör att jag orkar kämpa nu, min mamma har fått en"jobbig" diagnos"... <3

Camilla sa...

TIGRINNAN: Det är ett bolltäcke, tyvärr har vi inte fått det än. Egentligen har väl ingen klagat på mitt skrivande, det är mer min egen känsla. Och det är terapi att skriva! Kram.

ANNA: Jag VILL verkligen fortsätta blogga! "Tant Prick" i kommentaren under din har förklarat om täcket. Papprena är jag tyvärr inte klar med än, men dom är på gång. Kram.

TANT PRICK:Tack för förklaringen om täcket! Vilken tur att du fick hjälp att skriva =))
( Jag vet förresten att du kan ganska mycket efter alla gånger vi pratat med dig!)

Camilla sa...

HELEN:Det märks att vi förstår varandra väldigt mycket! Stackars liila Frida, nu har väl hon haft elände så det räcker till...och blir över! Vi kommer på måndag 3/5, men inte den 10/5 för då har vi annat läkarbesök. Kram.

Camilla sa...

LOTTA: Man orkar så mycket mer än vad man tror, även om det "gör ont"...och även om jag inte känner dig jätteväl, så tror jag att du är en stark person! Tänker på dig och din mamma! Kram.