fredag 27 november 2009

Nästa värde neråt.( Trombocyter)

Jaha, då sitter jag här igen då...Ingen ide att klaga, det vänder väl snart får man hoppas. Tur att jag somnade tidigt igår.

Igår var Antons trombocyter låga (låg på 21), hade också sjunkit snabbt på ett par dagar. Inte konstigt att det "poppat" upp lite blåmärken och konstiga "blodrispor" lite varstans. Nu blir det provtagning på lördag och ev. påfyllning av trombocyter då. Hoppas det inte tar alltför lång tid, då vi ska fira barnens minsta kusin, som fyllde 7 igår. Vill bara "leva" lite normalt...

Trött på svininf. också; lekterapin är bara öppet vissa tider och då ihop med skolan i ett pytterum. Har blivit sån vana att gå in till Kicki och Åsa och att träffa de andra sjuka barnen med mammor. Och det viktigaste av allt, Anton mår så bra av det, hans lilla fristad och trygghet! Nu tog vi en match på ishockeyspelet i korridoren, men han tröttnade snabbt. Tack o lov visste han att hans goa farmor skulle komma och passa honom en stund senare, så då hade han nåt annat att se fram emot. Och jag fick lite egentid... Anton blev dock lite besviken, då Roger kom hem snabbt, eftersom han var dålig av inf.sprutan, så han fick bara ha farmor för sig själv en kort, kort stund. ( Jag är ändå glad att han reagerar så, eftersom vi tre, jag, Anton o Roger, mer eller mindre setat ihop en lång period.) Vi behöver frigöra oss lite från varandra. Känslan jag har inför skola och sånt, är lite som när barnen började på dagis första gången. Men, men det är ett tag kvar och det måste få ta sin tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi som tyckte det var så mysigt med en Pigg Anton! Trots influensa tider så har bessöksförbudet hävts på 70 D här på Ackis. Så ni får komma när det passar er! Vi hörs ju i allafall såklart. Hoppas ni inte behöver vara hemma på grund av dåliga värden iaf. Kram