onsdag 30 juni 2010

Nytta och nöje!

Idag känns det som en riktigt bra dag, har hunnit med mycket vettigt och ska även göra roligt idag. Var på ett möte på förmiddagen som avlöpte riktigt bra, skönt att få stjälpa ur sig lite tankar och få bra tips/råd tillbaka, så har jag hunnit med lite viktiga telefonsamtal också. Anton var förvånad att han inte skulle med på mötet, stackars liten, som fått åka på så mycket inom vården, så han blir förvånad (och glad förstås) att han inte behöver följa med...

Kommer ju bli lite lugnare med sånt, eftersom personalen går på semester, på flera ställen vi brukar "gå på". Skönt för Anton, men det innebär ju också att vissa saker skjuts på framtiden lite och jag som vill "klara av" så mycket som möjligt innan skoldags. Nåja, det blir en "andningspaus" åtminstone, han behöver nog det.

Igår var det lite jobbigt, en av våra barn var ledsen för en sak, vad det gör ont i mammahjärtat då. Kommer tex. ihåg när min stora sons kompis skulle flytta till en annan stad, hur jobbigt det kändes då (grät en hel del tårar för det, då för massor med år sen. Jag reagerade mer än honom, tror jag, även om det var kämpigt en lång period för Daniel förstås. Man vill ju bara att de ska slippa tråkiga saker, tyvärr funkar livet inte så...Men det här problemet kommer nästan med all säkerhet att lösa sig till det bästa!

Nu ska vi snart åka iväg till Slagstaglass och träffa min barndomskamrat med hennes barn. Kul! (Och väldigt gott...)

3 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt att få lite "ledigt" från möten och andra måsten. Känner likadant. Ja att vara mamma är inte alltid lätt, man vill gärna bära sina barns bekymmer. Vad gott med Slagstaglass!!! Kram Anna

Camilla sa...

Visst är det skönt med ledighet, men man får försöka hålla lite på vardagsrutinerna ändå. Anton mår bäst av det och faktiskt även jag... Och Slagstaglassen, den var väldigt god!!! Kram.

Anna sa...

Jo rutiner är ett måste även hos oss. Ha det så bra! Kram Anna