söndag 6 juni 2010

Söndag kväll.

Har blivit dåligt med skrivande nu. Några dagar var vi utan bredband (visserligen har vi ett "påfyllnadskort", men det tar snabbt slut och funkade inte så bra; emellanåt blev vi uppkopplade på ett estniskt bredband...). Först fick jag (och även flera här hemma) lite panik, men faktiskt gick det riktigt bra. Lite datapaus är inte helt fel. Jag tog mig tid att läsa två böcker den här veckan, för det har det blivit dåligt med sista tiden. Jag som formligen slukat böcker annars, även när jag jobbade heltid. Skönt att fly in i bokens värld.

Vi försöker leva lite mer normalt (vad det nu är) och det är både på gott och ont. Härligt att göra trevliga/roliga saker, men man är heller inte helt van att leva så och det är lite jobbiga omställningar för Anton också ibland. Så det gäller att omge sig med personer som förstår oss...att vi inte alltid är "fit for fight"... och att känslorna kan "svaja" hos Anton, snabbt dessutom.

Idag var Anton på barnkalas, för första gången utan mig eller Roger. Och han hade haft så kul, jag blir så himla glad för det! För både han och vi var lite pirriga innan. Navelsträngen kapas lite bit för bit...igen. Och så har vi firat farmor idag, lite försenat morsdagsfirande!

I veckan blir det dagvårdsbesök, skola, utflykt, skolavslutning osv. Imorgon ska vi äntligen få Antons bolltäcke, Ska bli intressant att få se hurdant det är och hoppas verkligen det är bra för Anton, för sömnen har visserligen blivit något bättre, men bra är det inte. Och hur länge orkar en åttaåring hålla igång på den sömnen som han får?! Han behöver verkligen få sova mer!

Och nu är det nog dags att gå och lägga sig för mig med snart. Fick nyss en kommentar på Facebook, att gamla tanter ska sova vid den här tiden, så det är väl bäst att lyda =) !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, bolltäcke, vad är det?

/anna-lena

Camilla sa...

Hej Anna-Lena! Kan förklara lite mer om det i ett senare inlägg. Camilla.