torsdag 24 juni 2010

Barncancerfonden.


Inga ord behöver skrivas för den här reklamen egentligen, den talar för sig själv...Kommer tydligen en ny reklam, där det står en förälder bakom varje stol, även bakom den tomma...Föräldrar som upplevt det själva, ej skådespelare.

Jag är så enormt tacksam att Barncancerfonden finns. Och redan innan Anton blev sjuk, så bidrog jag till dom och det känns ju väldigt bra. Nu har jag ju skänkt betydligt mer än förut, men det är ju så lätt och det känns bra i hjärtat. Antingen kan man gå in på deras sida och gå vidare till GÅVOR & BIDRAG/egen insamling/insamlingar, så kommer det upp en lång rad med olika insamlingar.

Eftersom vi inte startat någon egen insamling för Anton så skänker jag med mobiltelefonen till olika barns insamlingar varje månad, det är så enkelt och pengarna gör ju nytta för forskning omkring all barncancer. Och har vår dotter en slant att skänka ibland, så har nog en arbetande vuxen det också. Vill man hellre ha något konkret för pengarna kan man gå in på Butiken för att köpa något där istället, på nätet eller på telefonnummer 08-584 209 00.

På barncancerfondens sida står det att insamlade bidrag går till forskning, information och familjestöd. Och eftersom Antons sjukdom, lymfom, har fått den mest förbättrade prognosen sedan 1970-talet, då endast 15-20 % blev friska till nästan alla nu, så kan man väl ändå säga att pengar till forskning gör nytta! Men jag VILL att inte någon blå stol ska vara tom... Så skänk gärna en tanke till Barncancerfonden eller ännu hellre förstås, ett bidrag. Många bäckar små!

Inga kommentarer: