onsdag 1 september 2010

Tryggve.



Igår kom nallen Tryggve som jag beställt från Barncancerfonden hem till oss. Nu är min lilla samling på pigtittaren komplett; nallarna Tryggve och Herman (också från Barncancerfonden) och Tussen (Antons påhitt av namn) som jag fick när jag lämnade blod. Hjälp...vårat hem svämmar snart över av gosedjur...nej då, skojar bara... det känns så bra att göra något som gynnar forskningen för alla barncancersjukdomar!

Idag har varit en dag med ganska fullt upp, olika "möten" här och där och lite viktiga telefonsamtal, men det mesta har varit bra. Tyvärr blev det inget personalmöte, får väl satsa på nästa istället.

Tänk att det ändå är så skönt med vanliga rutiner. (I den vardagen vi har just nu.) Både Anton och jag mår bra av det. (Och vem gör inte det egentligen?!) Bara det att komma i säng skapligt är en seger, men är troligtvis sent för andra familjer ändå...Men i sinom tid blir det nog ännu bättre. Skynda långsamt hette det visst! Anton har kunnat sluta med sina sömntabletter och vi är så glada för det, tre tabletter mindre varje kväll för honom att ta! Toppen!

Jag börjar känna mig lite krasslig, hoppas det inte bryter ut. Äter "förebyggande" mot förkylning, så förhoppningsvis hjälper det. Jag har inte varit förkyld en gång sen Anton blev sjuk, det är ganska otroligt. Han verkar må bra i alla fall, men är lite trött, tror jag. Förresten vore det nästan konstigt om vi klarar oss helt ifrån smittor, halva Eskilstuna är förkylda eller har halsont verkar det som och nu träffar vi folk i en helt annan utsträckning än tidigare. Då hoppade jag högt bara nån hostade bredvid mig affären... Lite försiktiga vill vi ändå vara, men "åker vi på nåt" så gör vi.

2 kommentarer:

Anna sa...

Skynda långsamt är kloka ord som flera av oss borde ta fasta på! Vad skönt med lite fastare rutiner och att A inte behöver sömntabletter nu. Vilket framsteg!!! Ursöta nallar:)Hoppas du slipper förkylningen för det är inte kul. Vad tar du i förebyggande syfte mot förkylning?? Kram Anna

Camilla sa...

Ja, visst är nallarna söta! Har blivit barn på nytt, tror jag ;) Jag tar Echinaforce som sägs lindra symtomen, vi får se om dom funkar...Kram.