söndag 5 september 2010

Söndag morgon.


Oj, vad dagarna går...Det har varit rätt mycket i veckan, kan ha med det att göra. Så skönt när det man har på agendan faktiskt blir av. Den där stiltjen jag kände i somras är i alla fall puts väck. Nu jobbar vi framåt, uppåt! (Det där lät ju väldigt positivt!)

Tyvärr är vi smått förkylda här hemma (alla utom Emma), så vi får väl se vad det blir utav det. Antons hosta låter inte riktigt ok, så jag hoppas det inte blir värre. Han behöver sina krafter ändå, hans ork är ju inte den bästa eftersom han äter så dåligt.

Igår var vi till Parken Zoo ett par timmar, jag, Roger, Emma och Anton. Där passade vi på att klappa orm!!! Jag är riktigt stolt över oss allihopa, fanns andra som inte vågade där. Och jag som var så rädd för ormar när jag var barn... Kan väl inte påstå att de är det trevligaste som finns. Men att klappa dom var inte ett dugg läskigt. Och så tänkte jag att vågade jag inte åka Ferrari på Mantorp, så ska jag banne mig nån gång våga göra nåt utöver det vanliga. Kan inte alltid vara så "mesig" och rädd för nya saker. Kanske kommer bildbevis sen, måste smöra för min kära dotter först. Det var hon som höll i kameran.

Måste förresten visa vad som kom med posten till Anton för ett tag sedan från fina Sara; en godis box med biobiljett och trisslott. Så snällt av henne, hon har det själv riktigt, riktigt kämpigt!

Vi hade planer på att gå på Toy Story 3 idag, men nu tror jag vi tar en lugn söndag så Anton får pigga på sig, är nog lite jobbigt att sitta och hosta på biografen. Det finns ju fler helger.

1 kommentar:

MimiLi sa...

Gullig present! Sånt uppskattas alltid!!! Försök pigga på er ni, den här förkylningen är, i alla fall häruppe, av det segdragna slaget... Vi får se om vi är fit for fight imorgon, eller om det ska bli Johans tur nu... Snorig är han i alla fall!