lördag 11 september 2010

Och det här...

...pysslade vi med den 11/9-09. Lekterapin i Uppsala är väldigt fin och rolig med mycket grejer. (Har nog helt andra ekonomiska resurser än "lekis" på vårt sjukhus,vad jag förstått får Akademiska mycket från barncancerfonden/föreningen.) Men till personalen på vårt lekis har vi ju fått en speciell relation, i Uppsala blir man mer en i mängden. (Kan bero på oss själva också...men det är alltid så fullt där.) Kan ju bara säga att våra vistelser på sjukhuset inte alltid var så glada. Men jag vill visa något av det som var så bra! Lekterapin blev och är en sorts frizon, på båda sjukhusen.
Spelade lite Wii, kopplad till droppställningen, med "kissflaskan" (i påsen) i "högsta hugg". Allt skulle mätas och kollas. Har en härlig bild på J som också var inne för behandling då och som spelar bredvid Anton, men vill inte visa den för jag vet inte om det är ok för dom. Man kan ha kul tillsammans fast man är inne på behandling! Just den här veckan, kändes det extra bra, eftersom vi visste att det var sista högdosen. Att det sen kom ett jobbigt behandlingsblock till, är en helt annan historia...
Det var varmare då, tror jag, eftersom Roger har kortärmat och shorts på sig...Tror inte han skulle vilja ha det på sig idag.

Nu ska jag försöka dröja ett tag med mina "minnesbilder", men jag tycker det är bra att dokumentera för framtiden. Jag är urusel på att fixa fotoalbum, har alltid varit och kommer säkert alltid att vara!

Inga kommentarer: