onsdag 15 september 2010

Ingen skoljogg för Anton :(

Tyvärr blev det ingen skoljogg för oss idag. Anton startade dagen med att kräkas, troligtvis av allt slem som inte vill komma upp...Men det var ändå inte läge att gå dit. För den som inte vet, så är skoljoggen något som återkommer varje år och barnen får då ge en frivillig springslant till förmån för cancersjuka barn (genom Barncancerfonden).

Förra året var ju Anton inte så pigg att han kunde vara med, av förståeliga själ (undrar om han inte till och med var inlagd då). Kommer ihåg när vi fick veckobrevet där det stod om skoljoggen då, kändes jättekonstigt eftersom Anton var/är ett av de cancersjuka barnen...I år reagerade jag inte alls likadant. Hade känts så bra bara i dubbel bemärkelse att vara med; att skänka en peng (men det ska vi göra i morgon istället) och en liten personlig seger att Anton som är under cancerbehandling skulle kunna göra det!

Nåja, nu är det som det är, svårt att veta om inplanerade saker kan bli av. Bara "gilla läget" och hoppas att morgondagen blir en bättre dag för Anton. Då har han och vi bla. ett läkarbesök hos Jörgen (onkologläkaren) plus ett annat viktigt möte.

Och idag får vi vara med klassen i tanken när de springer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så synd att han inte kunde vara med idag. Jag träffade Anton som hastigast igår när jag var med i skolan en stund. Men jag stod och tittade på när de spelade fotboll och hade roligt. Det känns så varmt i hjärtat när jag ser HONOM leka. Jag är så glad för Anton. Sköt om er och så får vi ses en annan dag. Vilken tid är det sjukhusbesök för er?
Kram

Linnea sa...

Skoljoggen känner jag igen^^ Sprang också den i onsdags. Tycker att det är jättebra att vi springer den för barncancerfonden. Hittade in hit via en kommentar på Moa och hennes familjs blogg... Kramar från en 15 tjej<3

Camilla sa...

Hej Linnea! Ja, visst är det bra med skoljoggen! =) Kram.