måndag 20 september 2010

Kolmården.

Kolmården 2010
Kolmården 2009

Nu har det återigen gått några dagar. Hjulet börjar snurra lite snabbare nu och det är väl en naturlig utveckling i rätt riktning. Så länge Anton mår bra och orkar så mår jag bra och orkar *... Men jag måste också se till att hitta tillbaka till att "vara" Camilla också och inte bara mamma, men först och främst är ju ändock Antons välbefinnande! (Och självklart våra två andra barns också.) (Fast de är ju faktiskt ungdomar, men för alltid mina och Rogers barn!)

Igår var vi till Kolmården med Barncancerföreningen och hade en bra dag, men vi gick inte så jättelänge och tur var nog det. För när vi kom hem var vi ganska slut ändå... Det som är viktigast, tycker vi, är delfinshowen, safariparken och tropikhuset. Som bonus fick vi se Linda Bengtzing uppträda också!

Och idag har vi varit i skolan, på provtagning och till tandläkaren, så vi sitter inte bara och rullar tummarna, det lovar jag!

----------------------------------------------------------
* = Såg att det kommer att ges ut en bok som Helene Kindstedt skrivit om Ivars kamp, som heter "Orkar han så orkar jag" av. Tyckte det var en sån bra titel, för det är ju så det är: orkar Anton, så orkar jag... (Det är ju han som har fått stå ut med allt jobbigt, som hör cancern till.) Den boken ska jag försöka läsa sedan.

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Tack för boktipset! Ska hålla ögonen öppna efter "släppet".

Camilla sa...

Boken kommer tydligen säljas inom några veckor på Barncancerfondens hemsida.