lördag 24 juli 2010

Utflykt till Taxinge.

Mums!
Fina killar vid kanonerna.



Egentligen gillar jag inte att vara med på bild, men eftersom jag sätter ut bilder på andra, måste jag ju ställa upp själv också. Det är faktiskt kul att ha som minne trots allt!

Taxinge slott har blivit en favorit för oss att åka till. Det är så fint där och vilket kakbord! Det kallas ju inte kakslottet för inte...Sen drygt 10 år tillbaka, eller nästan mer tror jag, har vi varit där minst en gång per sommar och även på julmarknad en gång. Så mysigt!

Igår köpte vi en annorlunda mask att hänga i vardagsrummet, som går i rött och guld i de små butikerna som ligger precis bredvid slottet, där kan man hitta lite roliga saker. Och så finns det grisar, hönor, hästar och kaniner. Men våra små "ulltussar" till kaniner slår dom inte. Undra hur vi ska klara oss utan dom, när vi ska till Göteborg över några dagar?! (För övrigt är Gbg. ett annat av våra favoritresemål, där har Roger och jag varit många gånger.)

6 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Fina kort!

Anna sa...

Härligt att ha sina favoritställen att återkomma till. Hoppas ni får det härligt i Göteborg när ni åker dit! Kram Anna

MimiLi sa...

Såg hur härligt ut som helst det där! Klådde kakbuffén vi var på i söderköping!

Ha en härlig resa till göteborg!

Anonym sa...

Vilka fina foton! Hoppas sommaren har varit okej trots alla kamper och sviter av sjukdom. Ville bara säga att jag blir glad över att se er någorlunda pigga fast jag vet hur ni kämpar. Kram

Camilla sa...

Det är Emma som är "skyldig" till dom fina korten! Och Camilla: kakbuffen i Taxinge är helt otrolig, dit måste ni åka om ni kommer något söderöver. Och Anna: Sommaren har väl varit ok, men om vi säger säger så här, jag vill INTE ha varken den här eller förra sommaren tillbaka! Vi hoppas också det blir en bra resa till Göteborg, är bara i 3 dagar, men det räcker för oss!

Anna sa...

Tack för bilderna! (även om jag mest beundrade piprankan bakom dig och Roger...)