lördag 17 juli 2010

Lördag.

Jobbigt med armträning!

Som vanligt väntar jag på att den övriga familjen ska komma igång vid den här tiden. Och som vanligt hade Anton jättesvårt att sova. Fast till skillnad från andra kvällar, så försökte vi inte speciellt mycket, eftersom vi hade grillfrämmande. Mycket trevligt! Vi satt på altanen och njöt och pratade ända till ettiden. Vi blev bjudna på champagne och det dricker inte vi ofta (om det överhuvudtaget hänt förut, jag tror inte det), så idag bankar huvudet av lite andra orsaker än de vanliga (får skylla mig själv...) Eller förresten jag skyller på rabarberdrickat. ;) Återigen pratade vi om hur vi haft det under det senaste året och att det inte är så lätt för andra att förstå hur det var...Synd att jag inte började blogga då, för det går aldrig, aldrig att återge hur det var i efterhand. Plus att vi fortfarande har mycket bekymmer som hör till, även om dom ändrat skepnad. Jag kan ärligt säga att jag är avundsjuk på dom som har en "vanlig tillvaro". Jag hoppas att jag ska uppskatta det , den dagen allt rullar på som förut. Eller som förut blir det aldrig mer...Och tvärtemot alla andra så längtar jag till sensommaren, när vi kan komma igång och jobba med det som ska kämpas med; tandlagning, BUP, skola osv. Desto snabbare blir det ett normalare liv åtminstone. För nu är det riktigt stiltje. Därmed INTE sagt att jag inte unnar personalen semester, för det gör jag verkligen! Det är bara det att det känns att mycket tid går till spillo nu...Men...vi njuter av de trevliga stunderna som "erbjuds"!

Häromdagen skulle Roger och jag ha lite tid på tu man hand och åka till ett cafe och Anton var hos sin moster. Fikat hann vi med, men tyvärr gick bilen sönder, så vi blev tvungna att bli bogserade hem från Hjälmare Kanal. Inte roligt! Och tyvärr kommer det nog bli en kostsam affär. Dryga 11 000 kr kan det komma att kosta, men vi måste försöka hitta något annat sätt/ställe att laga det på. Det enda bra som kom ut av det här, var ju att Anton blev kvar lite längre hos moster och det funkade så bra. Kan vara skönt att få semester från mamma och pappa!

Och imorgon hoppas vi att kaninerna är redo att flytta från sin mamma hem till oss!

Inga kommentarer: