onsdag 14 juli 2010

Onsdag kväll.

Midsommaraftonscykling.
Cookie eller Ozzy. Dom är väldigt lika...

Lugnet har återvänt, det var lite argt här för ett tag sen, men nu så. Efter tre barn borde man kunna handskas med såna saker på ett bra vis (tror man), men jag är inte mer än människa och tålamodet är väl inte det bästa nu för tiden. Men nu ska jag njuta av lugnet, tyvärr har vi ett hem som ser ut som "hejkomochhjälpmig" pga. fönsterrenovering, men, men...det blir bra när det blir klart.

Anton sitter vid den ena av sina favoritsysselsättningar, DATAN, det andra är ju CYKLING och det har vi redan avverkat idag. Även om jag är en riktig sölkorv när jag cyklar, så känner jag att jag orkar mer på cykeln nu och det känns så härligt. Jag måste få igång mig själv på alla plan.

Apropå data så har vi blivit beviljade fondpengar från Cancerhjälpen för att köpa en dator till Anton. Vi blev så glada när vi fick brevet från dom! (Måste vara något magiskt med vår brevlåda nuförtiden, dyker upp så mycket kul i den om man bortser från alla räkningar, hm...) Förra året fick vi pengar att köpa en ny säng och i julas damp det ner en julpeng till Anton och på födelsedagen ett grattiskort. Fantastiskt!!! Tack snälla Cancerhjälpen!

Har funderat på en annan sak; vissa saker skriver jag ganska öppet om, men en del saker vill jag inte lämna ut för mycket med hänsyn till Anton. På sätt och vis är det lite synd, eftersom jag vet att det är flera föräldrar och anhöriga till barn med vissa sjukdomar och problem som läser. Om någon undrar över något eller kanske vill dela med er till mig av nåt bra tips, så skicka gärna ett mail till mig i så fall: edlund.camilla@hotmail.com Har fått mail några gånger och det har varit väldig bra och givande. Mailadressen finns även på min profil.

En annan rolig grej som är på gång är att det flyttar två små kanintjejer hem till oss på söndag. Så gulliga. De ska heta Cookie och Ozzy (vem har sagt att Ozzy är ett killnamn?!Inte vi!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blir mina barn avensjuka kaniner...det innebär att vi får besöka er oftare.
Kramar från oss här i Nyköping