onsdag 17 november 2010

Onsdag kväll.

Den övre bilden är tagen i morse och den undre den 17/11-09. Visst är det skillnad på Anton?! Även om han är lite blek normalt, så är han nästan genomskinlig på den gamla bilden och kortisonrund...och så håret då...strax därefter föll det helt.

Här sov han MYCKET djupt efter sövningen. Usch ja... För övrigt den senaste gången. Han har inte blivit sövd sen dess, skönt!
Till nåt helt annat. Jag och mina "nyfunna" vänner har diskuterat barnens behandlingsprotokoll. Eftersom lymfom och ALL (akut lymfatisk leukemi) är "släkt" med varann, så är det mycket som är liknande i behandlingen, men i olika skeden. Och eftersom jag aldrig kommer ihåg att ta med dom när vi ses och de läser min blogg, så visar jag dom här. Kanske någon annan kan tycka att det är av intresse.
Lägg till bildDet här visar schemat för högdosbehandlingen och var en period på 2 månader. (De andra var också ca. 2 månader plus lite tid till pga. att Antons värden var för låga.) Namnen till vänster är olika cellgifter, kortison med mera. Pilarna visar när det är sövning, för spruta i ryggen. Lägg då till alla sövningar för benmärgsprov och diverse röntgenundersökningar, insättning av magsond och port-a-cath. Pust...
Sista protokollet är en liknande behandlingsomgång som den första. Nu förstår jag schemorna, men första gången vi såg dom, snurrade det i huvudet... Och nere i högra hörnet är vi idag, tabletter i 1,5 år. Och framåt sommaren-11 är det klart!
__________________________________________________
Ps. Tack så jättemycket för de fina kommentarerna på mitt förra inlägg, jag blev så glad och behövde dom verkligen! Tyvärr är läget samma idag, men vi jobbar på att komma framåt. Man får inte ge upp! Ds.

2 kommentarer:

Julia sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har =)vilka kämpar ni verkar vara! tittade in i bloggen av en slump, då jag håller på och skriver ett arbete om lymfom. jag går omv.pr. med inriktning barn.

Ha ett fortsatt vackert liv, jag hoppas allt går bra i framtiden =)
//Julia

Camilla sa...

Tack Julia! Hoppas det går bra med ditt arbete om lymfom! =)