onsdag 3 november 2010

Onsdag kväll o jobbstart imorgon!

Dags att skriva lite igen, tycker jag! Allt rullar på, Anton mår fortfarande riktigt bra. Just denna veckan är det ju skolledigt, så dagarna blir ju lite lugnare för honom också. MEN...imorgon börjar jag jobba igen. Jag kan faktiskt inte fatta det, men det känns bra. Dessutom börjar vi i liten tappning, inte heltid alltså. Trots allt är ju inte livet som vanligt än, det får man inte glömma.

Måste skriva lite om hur vi firade vår 22-åriga förlovningsdag. Vi bokade en hotellvistelse på Kungsörstorp; ett mysigt ställe med jättegod mat och fina omgivningar. Egentligen var det väl inte själva förlovningsdagen som var grejen, utan att få umgås bara Roger och jag. Dels brukar vi aldrig göra såna saker. De få gånger Anton varit bortlämnad över natten under sina 8 år, så har vi oftast varit på nån fest eller liknande. Men det här var verkligen vad vi behövde, för det senaste året har verkligen varit påfrestande för oss...Och Anton hade det så bra hos sin moster. Tänkte lägga ut några bilder sen. Kan förresten verka lite "fånigt" att skriva och visa bilder från detta på bloggen, men faktiskt har det ett "samband" med allt som hänt. Roger och jag har så länge pratat om att göra något trevligt tillsammans (flera år), men aldrig kommit till skott. Om vi inte gått igenom så mycket elände tillsammans, så är inte jag säker på att vi skulle kommit iväg än...Men man ska inte skjuta saker på framtiden!

Nu ska jag ta och fortsätta skriva mitt schema, som jag ska ha med till jobbet i morgon. Uppgifterna och måstena varierar och tur är det (åtminstone när det är i rätt riktning). Det vill säga den framåt!

3 kommentarer:

Madeleine-Mathilda mitt mirakel sa...

Lät härligt, det var ni garanterat värda!

Anonym sa...

Låter som ni haft ett riktigt skönt förlovningsfirande och jag hoppas "första" dagen på jobbet varit bra.

Här hos oss är allt bra. Syrran har precis varit här i Malmö och hälsat på och idag kom mamma - jätte härligt! Du får kika in på syrrans blogg så ser du lite bilder på mig och min familj.

Ta hand om er!

/Knorr-Matte

Camilla sa...

Hej Knorr-Matte ;)

Första arbetsdagen gick bra!
Vilka fina bilder på dig och din familj, så roligt att se! Hälsa så mycket till Birgitta, hoppas ni får det mysigt tillsammans. Ha det bra, kram Camilla.