söndag 31 januari 2010

Slut på veckan.

En härlig sommarbild på Anton från augusti-2008.

Då var den här veckan till ända. Har inte varit några stora skillnader i våra aktiviteter. Tillvaron går både upp och ner, men det positiva överväger ändå. Att jag sen grubblar på allt möjligt är en annan historia.

Något som är riktigt roligt är att se är hur Anton förändrats vad gäller provtagning, sprutor och annat. Det är en ENORM skillnad på ett år. (Kan nog personalen hålla med om.) När Anton skulle få influensaspruta i onsdag sa han knappt nånting. Fick mycket beröm av Kicki och Åsa sen på "lekis" och mig också såklart. Och en liten present som belöning av Roger och mig.

Stor skillnad är det också på hur han är med Tant Prick (sjukhusclownen-som för övrigt är väldigt kul) , som vi träffade i fredags. Första gångerna för ca ett år sen var han ganska avvaktande. Nu går han iväg själv med henne och har bus för sig (skulle jag tro). Anton och hon blåste ner i stort sett hela lekterapin med klibbiga såpbubblor. (Tant Prick har nån sorts specialblandning, jag vet vad hon har i, men det får jag inte avslöja.)

Anton har varit väldigt pigg den här veckan, förutom huvudvärk sent på kvällen ibland och idag hade han precis på gränsen till feber, så dom får nog kolla upp honom lite extra på dagvården i morgon. Men för övrigt verkar han må bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det går bra med sprutorna nu ialla fall.

Kram från Malin.

Camilla sa...

Det är en stor lättnad, när det var så jobbigt förut. Och det måste ju vara skönt för Anton att inte vara lika rädd... Kram.