måndag 25 januari 2010

Dagvårdsbesök och jobbesök.

Jennie tar stick i fingret på Anton.
Har varit en bra dag. Först var vi till sjukhuset för provtagning/knappkontroll. (Låter konstigt att det kan vara bra, men så är det faktiskt-åtminstone det som blir omkring besöket.) Men Anton har blivit så otroligt duktig, när det bara är stick i fingret. (Och man kan väl inte direkt klanka honom när han tycker behandlingar/undersökningar är jobbiga heller.) Efter det "parkerade" vi oss på lekterapin och hade trevligt med Helen, Frida, Kicki och Åsa. Är så värdefullt att träffa någon annan i samma sits. Och all bra personal förstås.

Sedan åkte vi till mitt jobb, för att hämta schema. Så roligt att träffa dom och det var många som var där idag på lunchen. Jag saknar våra luncher, där det avhandlas både det ena och det andra. Anton trivdes han med, brukar annars tjata om att gå därifrån ganska snabbt, men inte idag. Och då hann jag prata desto mer, vilken bonus! Anton hann agera hjälpreda i vårat matlag en stund, tror han tyckte det var kul.

Sen har vi tagit det lugnt, behöver ladda inför en stunds skola imorgon och på onsdag är dags för säsongsinfluensavaccin 2 och troligtvis lekterapin igen. Både Anton och jag (och även Roger när han är med) mår ju så bra av att "avsluta" besöken där. Den som kom på det med lekterapi, var inte så dum!

Känns som vi tankat in mycket positiv energi idag! (Har tagit efter dina ord, Carina-A:s mamma,
hoppas det inte gjorde något?!) Men så sant, så sant att "positiv energi är nyckeln!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Camilla!

Vad skönt att lilla jag kan vara till nån nytta för dig/er! Det enda jag kan göra är att berätta om Fridas och våra upplevelser genom den här otroligt lååånga resan...Som faktiskt börjar närma sig sitt slut, hjälp hur ska det gå?? Jag tycker det är jätteskoj att träffas på lekis, nån i samma situation som man kan dela tankarna med.. Tack för det,Camilla, det är otroligt värdefullt för mig också!!
Många kramar Helén och Frida... Hälsa Pelle-Jöns!

Malin sa...

Vad kul det var att få träffa er på jobbet igår! Tänker på er massor och väljer ju nu att följa detta på bloggen.

En stor kram från din jobbarkompis, som också saknar lunchstunderna.