fredag 15 april 2011

Äntligen fredag!

Anton med påskägget han fick på sjukhuset igår!

Dagarna ser i och för sig rätt lika ut. Men det är skönt när familjen är samlad och det inte är en massa måsten för Anton. Just den här veckan har varit flera besök i sjukhusvärlden, som vi avslutar med ett besök på BUP i eftermiddag. Pust!

Anton kräktes inte mer i onsdags, men var trött på dan, så det blev lugnt och skönt. Anton uppskattar kanske inte det lika mycket som vi vuxna, men behöver det. Dagen innan hade han kört ganska slut på sig själv, med kompisarna. De är ju friska och har mer ork och Anton VILL så mycket. Det är inte lätt, men då får man vara en dum mamma... (som jag antar att han tycker att jag är då).

Funderar på om det är medicinen han tar två dagar per vecka som han blir dålig av, för det är inte första gången han mår illa och kräks i samband med den.

Nåväl, nu ska han inte äta den så länge till, så det får väl vara så.

Under tiden jag skrev det här inlägget, så ringde dagvården om provsvar. Låg ungefär som förra veckan, vissa lite låga, men fortsatt medicinering.

Dessutom hade läkaren från Uppsala kontaktat Antons läkare, om att tid är på gång för benmärgsprov och magnetröntgen på Akademiska. Känns konstigt, overkligt och nervöst, även fast vi visste att det började bli aktuellt...

Men nu ska vi försöka ha en bra helg och ni också! Den här helgen blir det mycket firande för oss, kusinen har fyllt 17 och mina svärföräldrar har varit gifta i 45 år, trevligt!

1 kommentar:

MimiLi sa...

Nu känner jag ju inte Anton IRL, men oj vad jag tycker det ser ut som att han har vuxit! Han ser så "storkillig" ut jämfört med tidigare bilder:-) Jag förstår att det göt ont i mammahjärtat då du måste säga ifrån, samtidigt är det ju positivt att han själv tycker att han orkar... Inre driv är inte att förakta?! Hoppas ni får en härlig helg, och ett skönt påsklov! (Har förresten funderat på om du inte jobbar längre? Blev det för mycket?)
Kram, kram Kraaaaaaaaaaaam!!!