onsdag 12 maj 2010

Redan onsdag.

Balanserande björnar lär vi inte få se i Parken Zoo...
...men kanske några apor!

Vad fort tiden går! Kan också ha att göra med att denna veckan är rätt så fullbokad, både på gott och ont. Vissa saker/besök är bra/roliga men inte allt...Vi var på ett möte i måndags som inte avlöpte som vi hoppats, men vi får se, det kanske löser sig ändå. Vill inte skriva så mycket mer om det, så jag inte "hänger" ut någon. I vilket fall så tyckte de att Anton skulle prova sömntabletter för sina stora sömnproblem, till att börja med. Så nu försöker vi med det. Nu är det säkert någon "där ute" som tycker att det är dumt att ge en snart 8-åring sån medicin, när jag inte själv vill prova tex. (som jag skrivit om). Men vi måste ge det en chans; Anton måste få en normal dygnsrytm för att få struktur på vardagen. Dessutom så var de en naturligare variant, gjord på ett kroppseget ämne.

Idag ska vi på ultraljud på Antons knän och höfter. Han har ju haft lite besvär i benen/fötterna, så hans läkare är inne på att det kan komma från leder, eftersom han är lite stel på morgonen i fötterna. Han har INTE smärtor som förut, när han blev sjuk och lymfsystemet finns inte i fötterna, tack och lov...

Till något roligt; vi har fått en inbjudan av lekterapin att gå till Parken Zoo nästa vecka. Personalen hade tänkt att det skulle bli som ett avslut inför sommaren, för de cancersjuka barnen med familjer som träffas varje måndag på "lekis". Vilken fin tanke! Dessa träffar har betytt oerhört mycket för mig. Och de få gånger vi inte har haft dagvården på måndagar, så har det känts tomt...(Jag har blivit lite skadad, jag vet, som kan sakna sjukhuset...)

Fick lite jobblängtan igår: Anton och jag tog en cykeltur igår kväll, då träffade jag på en arbetskamrat. (Hon hade nog kommit vilse, var i Vilsta på promenad och bor på andra sidan stan =)) Och jag vet att de har det jobbigt, men jag blir så glad av att träffa nån från jobbet. Sen är det ju alltid några som ligger en varmare om hjärtat, som det alltid är på en arbetsplats. Tyvärr finns ju ingen möjlighet för mig att jobba nu, men det kommer, i sinom tid.

Dags att sätta fart inför den här dagen!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Camilla! Jag tycker det är bra av er att prova dessa tabletter för kan det hjälpa honom till en bättre dygnsrytm är det ju bra! Fungerar det inte är det ju bara att sluta. Tänker på er och hoppas det blir bra. Kram Anna

Sara sa...

Hej Cammila . Kolla gärna min blogg! KRam från sara. Ni finns också som en läk min sida.