söndag 9 maj 2010

Nyköpingsvisit och slut på veckan.

Anton och Buddie i bilen på väg hem.
Roger poserar bredvid en spade i Hälleforsnäs. Om det är Roger som är liten eller spaden som är stor, får ni gissa er till själva!


Nu har det gått några dagar igen...Jag låg vaken en natt och kom på så bra saker att skriva om (tyckte jag i alla fall) och dagen efter fick jag inte till det alls. Ja, så kan det vara. Gör ett nytt försök nu...

Idag har vi varit hos våra kompisar i Nyköping. Alltid lika trevligt! Om jag/vi tycker tillvaron är lite trist och behöver muntras upp, så är ett besök hos Gunilla och hennes goa familj uppmuntrande, där känner man sig alltid välkommen. Synd bara att de bor 10 mil bort...

I morgon är det ny vecka igen; ganska mycket på schemat (skola, möten, sjukhusbesök osv.) Men det måste gå, har några roliga saker inplanerade också. Man behöver det!

Matbekymret verkar (peppar, peppar) gå framåt. Men jag tar inget för givet längre, bakslag blir det ju ibland: två steg fram och ett steg bak är min nya filosofi. (Visst är jag positiv?!) Fast ett tag i vintras var det ett steg fram och två steg bak, kändes det som, med det mesta. Det blev en liten uppdatering i alla fall nu, inlägget jag planerat var mycket mer djupt än så här, men det blir nog en annan gång istället.

Inga kommentarer: