onsdag 23 februari 2011

Dagvårdsbesök.

Tog en bild, när vi väntade på provtagning. Jag hade lite problem med att få Roger att låta bli den rosa pippin till höger, den har ett himla irriterande ljud... om barnen inte kan låta bli den förstår jag, men pappor... Hm...kanske därför han har ett liiitet leende i mungipan. ;)

Det blev som jag trodde en liten tur till sjukhuset igår, för undersökning och provtagning. Anton "gick igenom" och CRP (sänkan) var normal, så troligtvis är det ett virus han åkt på. De andra proverna har jag inte hört nåt om, så de låg säkert som de ska, annars hade nog någon ringt.

Idag ligger han fortfarande och sover, så jag vet inte hur han mår nu.

Läkaren som undersökte Anton igår, var den som gav oss cancerbeskedet för snart 2 år sedan. Vi har träffat honom i korridorerna emellanåt och hade honom mycket sommaren-09. Igår fick vi tillfälle att prata lite mer. Kändes jättebra. Vi pratade lite om hur det var, när vi fick beskedet och att det inte är så länge kvar på denna slingriga resa...

Roger och jag hade nog kunnat prata ännu längre, tror det är bra att få prata om det i efterhand. För på nåt sätt blir det en "speciell" relation till den läkaren som ger ett sånt besked. Åtminstone känner vi så. Och att få sitt barns cancerbesked, det går inte att förklara hur det känns. Och tyvärr har det etsat sig hårt fast i minnet!

Men jag tror det var bra för Anton också, han reagerade med mycket ilska då mot läkarna (i april-09) och av det finns det inga spår längre. För är man 7 år och får veta nåt som gör att mamma, pappa och syskonen gråter och är ledsna, då är det inte så lätt...

Men jag har skrivit det förut och skriver det igen, han har blivit så duktig när de tar prov och undersöker honom. Tror Roger (som inte är med lika ofta på sjukhuset nuförtiden) också blev imponerad igår!

Nu hoppas vi på tillfriskning snart, så Anton kan få njuta lite av sportlovet också!
------------------------------------------------------------------
Liten uppdatering: Nu har han vaknat och febern är strax under 38, så det verkar vara på väg åt rätt håll.

Inga kommentarer: