onsdag 13 oktober 2010

Tandlagningstisdag.

Gårdagens "äntligen": Antons 3 hål i tänderna blev lagade. Så skönt att det är gjort nu! Har legat över oss, sen i våras, men nu är det klart!

Gårdagens "jobbiga" : Att behöva tvinga Anton att ta lugnande för att klara tandlagningen. Men tyvärr gick det inte utan, vi har verkligen försökt!!!

Gårdagens "bedrift": Den stod Anton verkligen för, han var så duktig! Roger och jag är så glada och stolta!

Gårdagens "roliga" : När vi skulle åka hem från sjukhuset, satt Anton och tittade på en dörr, med glasrutor i, fortfarande påverkad av det lugnande. Då frågar han mig om jag ser killen med skorna därborta?! ( Som ju förstås var Anton själv.) Så kan det bli med sån medicin i kroppen... =) Mycket pussar försökte han få av mig, under tandlagningen också, vilket kanske inte var det mest lämpliga då. Verkar som det trots allt är lite kul med lite lugnande... ;) *skojar bara*

Nu blir det kämpande med tandborstningen, så han kanske slipper hål, det svåra är bara att han för viktens skull ska äta sånt med socker och fett, så det är många kamper hela tiden. Fast ändock inte de värsta vi varit med om. Man får ett annat synsätt på saker och ting efter våra upplevelser!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Hittade din blogg nu och läser. Jag är sååå himla glad över att Anton mår bra nu.. Jag läste om att det är svårt med tandborstningen. Det slog mej omedelbart att det skulle bli problemlöst om ni ger honom en eltandborste. Vi har haft såna i många år, och sen vi börja med dom så är det inga problem med tandtroll. Och inte tandborstningen heller.. Grabbar brukar ju gilla elmojänger.. Ha det bäst! Kram Ewa