måndag 11 oktober 2010

Ingen astma...

som det verkar just nu! Skönt! Får hoppas Antons besvär minskar, när han kommer igång mer. Hans ork kommer ju sakta men säkert åter.

Anton fick göra en spirometri idag och den visade att han blåste lika bra efter löpningen som innan. När Emma och Daniel fick astma, visade blåsandet markant skillnad. (Fast då för 10-12 år sedan, var det före och efter luftrörsvidgande medicin, inte löpning i 6 minuter.) Känns så bra att det inte visade något, för Anton har väl nog ändå (även om jag vet att inte livet funkar så). Tyvärr har ju både Daniel och Emmas astma "blivit kvar", den har inte växt bort som det sägs att den kan göra och Roger fick astma på "äldre dar".

Och nu laddar vi om för tandlagning imorgon bitti klockan halv 8!
------------------------------------------------------------------
Och just ja, han har gått upp drygt ett halvt kilo på en vecka, bara en sån sak gör mig lycklig...

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Tjoho! Uppåt på vågen! Toppen!

therese sa...

Heej jag heter Therese och går sista året på gymnasiet och skriver om astma, jag undrar om jag kanske får ställa lite frågor till dig?

hör av dig till min mail :)
terese_rutgersson@hotmail.com