fredag 8 oktober 2010

Äntligen fredag!

Läxläsning hoppas jag vi slipper denna helg. Så där går det till när vi läser läsläxa; har hjälp av två små kaniner. Elvis jr och Hugo blev det den här gången. =)
Mycket mediciner blir det, men nu börjar Antons medicinskåp glesas ur lite i alla fall...

Vad glad jag blir av era kommentarer, som önskar mig välkommen tillbaka, det värmer! Det visar liksom, tycker jag, att det jag skriver betyder något för någon. För när man sitter på sin kammare och skriver, så känns det som att skriva i dagbok för sig själv, får man då respons är det guld värt!

Så var det fredag igen. Även om jag inte jobbar än, så är det nåt speciellt med helger. Hela familjen är hemma med mig och det är betydelsefullt. Just den här helgen blir det lite fullt upp, vår stora son Daniel fyller 20 år!!! Kan bara inte fatta att det är så länge sen vår lilla (stora på 4660 gram) bebis föddes...Vart har tiden tagit vägen?! Får väl se om Systemet blir det första han går till på måndag, brukar ju vara en "milstolpe" för många, hm...;)

Denna veckan har varit lite lugn, vad gäller sjukhus besök osv. Endast den vanliga provtagningen har vi varit på. Känns skönt, vi får känna oss lite mer som alla andra, med vanliga smått stressiga saker. Nästa vecka ska vi på spirometri (håll tummarna för att Anton inte fått ansträngningsastma) och så är det tandlagning på agendan också. Även om det känns jättejobbigt för Anton, så är det bra att ha såna här saker avklarade innan skola och jobb drar igång ordentligt. Sen blir nästa tandläkarbesök inte förrän Antons cytobehandling är över! Idag kom Roger och jag på att det är ca. 8 månader kvar av den, tänk vad skönt för Anton till sommaren att kunna få vara utan alla mediciner han har nu (förhoppningsvis) ! Som ikväll innan han lägger sig ska han ta 8 cytotabletter, inte kul, men tack och lov endast en dag i veckan som det är så många. Jag längtar såå till att Anton ska få leva som de flesta barn gör!

Ha en trevlig helg nu!

2 kommentarer:

Anna sa...

Tänk att du har en liten stor pojke på 20 år!!! Hoppas ni haft en bra helg. Känns det bra att börja jobba, du börjar väl inte på heltid direkt?? Kram Anna

Camilla sa...

Jag kan inte förstå det själv, att Daniel är 20 år! Det känns riktigt bra att börja jobba igen, men nej, jag börjar inte på heltid. Anton fixar inte det än, men i sinom tid så! Kram.