torsdag 16 december 2010

Tidig torsdag.



Eller så himla tidigt är det inte egentligen, hade jag jobbat hade jag varit på väg till jobbet nu... Men just en morgon som idag, när jag vaknar utan migrän känns så skönt. För när jag vaknar med det, så tar det sån tid innan jag överhuvudtaget kommer igång. Och upp och få igång Anton måste jag i vilket fall som helst.

Glädjen och julstämningen vill inte riktigt infinna sig, men nu har vi kommit fram till hur vi ska fira på julafton. Blir lite annorlunda mot hur vi brukar göra, men jag tror det blir bra! Förhoppningsvis kommer vi träffa alla våra närmaste familjemedlemmar på julafton i år och det är ovanligt. Jag och Roger drömmer om att någon gång resa bort över jul, men än så länge verkar det inte gå hem hos våra barn. Men nån gång så...

Så skönt för Anton och Emma att det snart är helledigt, det har varit en tuff höst för dom båda (och oss) på olika vis. Anton verkar rätt trött nu, även om han nästan aldrig erkänner det, men det märks. (Han var ofta väldigt aktiv under den tunga cellgiftsbehandlingen också, så vad han är gjord av för "krut" kan man undra. Men det är nog en egenskap han kan dra nytta av i framtiden.)

Framtiden och imorgon...vilka härliga ord egentligen!

Sist i inlägget vill jag ge ett litet julklappstips: "Sjukhusmysteriet" i serien Lasse-Majas detektivbyrå. 3 kr per bok går till Barncancerfonden. Finns ute i handeln nu och på internetbutiker.

Dags att sätta fart på torsdagen nu!

1 kommentar:

Unknown sa...

Den boken är inhandlad här också :-) Jag hoppas att ni får en bra jul med allt vad det innebär Kram