torsdag 6 september 2012

Lite mer lugnande.

Idag ringde Antons läkare igen... och jag höll på att få hjärtsnörp... Inte vanligt att de ringer efter en vecka igen, efter att vi fått röntgensvar. Men det var bra "nyheter"; Uppsala-läkarna har kontaktat en onkolog som är "lymfom-expert". Hon hade sagt, att det är inte helt ovanligt att de ser vätska/ödem som visar sig efter cellgiftsbehandling för lymfom. Det är alltså fler barn ändå, som råkat ut för detta. Hur som helst, blir det fortsatta röntgenundersökningar var tredje månad ett tag till.

Så nu ska vi försöka andas ut... men det känns bättre av detta besked i alla fall.
---------------------------------------
Finns andra saker som "strulat" denna veckan. Men där jag tidigare tagit mycket ansvar (fast det inte varit mitt egentligen), känner jag nu att jag ORKAR inte. Så de ansvariga får försöka komma på en lösning.

Apropå detta, så läste vi om Barnkonventionen på min utbildning igår. Kan ju bara säga att det fanns punkter som jag vet av egen erfarenhet INTE följs, tyvärr.

Men jag känner mig så himla nöjd över att jag valde att tacka ja till denna utbildningen, så bra stämning och fantastiska lärare. Nåt som jag gör bara för mig (fast det har med jobbet att göra i det stora hela visserligen).
Ett riktigt lyft (Omvårdnadslyftet)!  ;)

Nu ska jag njuta av min lediga dag! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra goda nyheter från dig! Nu kan du verkligen försöka slappna av och njuta. och koncentrera mer på studierna. (säger jag som har själv svårt att slappna av)
Hoppas ni får en jättefin helg! Kram