torsdag 11 augusti 2011

Tankarna far...

Mycket att tänka på och göra just nu.

Planerar inför jobbstarten om några veckor, men jag ser fram emot det! Känns ännu roligare när jag pratar med eller träffar på nån av mina jobbarkompisar.

Anton och jag håller på med lite skolarbete då och då. Och icke att förglömma Emma som hjälper till... kan ju säga som så, att det är många procedurer kring dessa stunder, men så får det vara. Huvudsaken är att de blir gjorda. Och visst är jag lite "hård", men det är för Antons skull.

Håller dessutom på med rensning lite här och var, inget måste, men fy sjutton vad bra det känns när det är gjort. Man hittar på saker/kläder som varit borta också!

Och lite trevliga saker hinner vi med emellanåt, det behövs. =)

Nåt som finns där bak i medvetandet och tanken är den kommande magnetröntgen i nästa vecka... Måste ju göras, men jag tycker så himla synd om Anton, eftersom han är så panikslagen inför varje sövning. (Hur stod han/vi ut förut när han gjorde det jätteofta?!) I början av hans sjukdom var det ibland flera gånger per vecka... :(

Och så väntan på svaret sen då...

Tur vi har ganska fullt upp just nu.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Jag förstår vad du menar med röntgen. Kan känna igen Tilda i Anton, dom vill ha koll helt enkelt och det dom kan protestera mot, det visar dom. Det är så mycket som rör sig i deras små huvuden. Sådant som dom egentligen inte ska behöva tänka på, tyvärr
Kramar till er

Camilla sa...

Nej, det är verkligen så mycket de får lov att tänka på, som dom inte borde behöva... Och visst är Anton så att han vill ha full kontroll (och jag med, men jag är ju i alla fall vuxen.)

Kram.